Certyfikaty

2017goldpl h

 

2016goldpl h

 

cwb2015 teks

 

cwb2014 teks

 

2012goldpl

 

 

Odwiedziny

227070
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Poprzedni tydzień
Ten miesiąc
Poprzedni miesiąc
Wszystkich
13
57
130
67320
1116
1732
227070

Twoje IP: 18.204.227.250
2019-10-24 06:41

VAT 2011

Od 1 stycznia 2011 zmieniły się stawki podatkowe VAT na wszystkie dostępne w naszej firmie towary. Podstawowa stawka wzrosła z 22% do 23%, obniżona z 7% na 8% . Trzeba do tego dodać fakt zmiany VAT-u na niektórych towarach ze stawki obniżonej na podstawową, czyli z 7% na 23% (np. wata opatrunkowa, rękawiczki chirurgiczne itp.)

Nie ulega wątpliwości, że zmiana ta wprowadziła sporo komplikacji i dodatkowych kosztów w każdej firmie,  co nie ominęło również nas i naszych klientów.

Ciekawym zagadnieniem w naszej branży (gdzie większość artykułów ma nominał cenowy: papierosy, karty telefoniczne, bilety MZDiK) było: jak podnieść cenę towaru, jeżeli ma on nabitą cenę maksymalną?

Nie jest tajemnicą, że odbyło się to kosztem i tak już niskiej marży handlowej.

Jeżeli chodzi o papierosy i tytoń do palenia, to okazuje się, że można, pod pewnymi warunkami, w okresie od 1 stycznia do 28 lutego br. podnieść maksymalną cenę tych artykułów o kwotę wynikającą, ze zmiany stawki VAT (tak wynika z art. 38 ustawy z dnia 26 listopada 2010r. o zmianie niektórych ustaw). Pozostaje tylko kwestia jak wytłumaczyć klientowi w kiosku, że ma on zapłacić np. 7 gr więcej niż maksymalna cena nabita.